Find vej: Forside » Artikler » Sats på danske designtalenter

Sats på danske designtalenter

Direktør og stifter af Odeline Merete Dethlefsen, mener tiden er moden til at satse massivt på de danske designtalenter.

Merete Dethlefsen har altid været en del af den danske modebranche, allerede som 18 årig startede hun sin første tøjforretning. Igennem tiden har Merete fået en meget vigtig erfaring: Danskere vil meget gerne købe designtalenternes tøj. Derfor valgte hun at satse på, at samle en bred vifte af danske, og internationale designtalenters kollektioner i webshoppen Odeline. Dette blev opskriften på en onlinesucceshistorie uden lige.

Merete Dethlefsen er ikke den eneste, som ser de kvaliteter og kompetencer, de nye fremstormende designtalenter har. For den 26 juli 2013 blev det offentliggjort, at der udkommer en ny dansk designkonkurrence, kaldet Dansk Design Talent Magasin Prisen. Vinderen får 500.000 kr. Samt et modeshow under Copenhagen Fashion Week i februar 2014. Det er 4 talenter, som konkurrer om den store præmie, og de får hver hjælp af en kendt mentor.

De 4 talenter er Anne Sofie Madsen, Nikoline Liv Andersen, Astrid Andersen og Asger Juel Larsen. Det er Kim Grenaa og Uffe Buchard fra GrenaaBuchard og Nina Wedell-Wedellsborg fra Magasin Fonden, som er initiativtagerne bag designkonkurrencen. Uffe Buchard er ikke i tvivl,at det er de nye danske designtalenter, som skal sørge for,publikum strømmer til Copenhagen Fashion Week i fremtiden.
Der er en markant udvikling at spore i Danmark, og der er også en klar forventning om, at der er mange nye større designstjerner på vej. Merete Dethlefsen påpeger, at det har fremmet hendes onlineeventyr markant, at hun har deltaget på messer, hvor hun har set de nye danske talenter udfolde sig. Det hele bunder i at danskerne er blevet mere tro mod deres egen stil, og derfor søger de også efter tøj, som komplementerer deres personlighed og stil bedst muligt. Folk rykker derfor væk fra mainstream brands, og henimod de nye talenters kollektioner.

Merete Dethlefsen mener at Odelines succes bunder i, at de er tro imod deres stil, og hele tiden formår at forny tøjkollektionen. Derfor er hun også altid på udkig efter nye og spændende danske designtalenter, som passer ind i de grundlæggende værdier, som Odeline står for. For Merete er det vigtigt, at kunderne kan se, at Odeline har en gennemgående stil, som er rettet imod en specifik målgruppe, og går hun på kompromis med det, forsvinder kunderne ganske enkelt. Det handler ikke om at sælge til alle, det handler om at sælge til de rigtige.

Lagt på rowells.dk den 19-08-2013 af CLUBmaster